De roots van NEUTROGENA®

savon Neutrogena®

In 1930 richt Emanuel Stolaroff in Los Angeles een kleine onderneming op, gespecialiseerd in cosmeticaproducten en toiletartikelen, onder de naam Natone. In 1954, wanneer hij in Europa rondreist voor zaken, hoort hij praten over een verrassende zeep...

In 1930 richt Emanuel Stolaroff in Los Angeles een kleine onderneming op, gespecialiseerd in cosmeticaproducten en toiletartikelen, onder de naam Natone.

In 1954, wanneer hij in Europa rondreist voor zaken, hoort hij praten over een verrassende zeep: ze is zacht, transparant en amberkleurig, vlot en makkelijk af te spoelen, en ze laat geen resten achter. Kortom, het is de ideale zeep, aangezien ze de huid niet irriteert. Ze krijgt de naam NEUTROGENA®, vanwege de neutrale pH-graad die bijna identiek is aan die van water.

Overtuigd dat er een markt bestaat voor een zeep van een dergelijke kwaliteit, stelt Emanuel Stolaroff een voor die tijd vernieuwende commerciële strategie op punt. Omdat hij zich wil onderscheiden van zijn concurrenten, legt hij de nadruk op de amberkleurige transparantie van de zeep en breidt hij de verdeling uit naar supermarkten en apothekers. Het is een groot succes!

De zeep doet het zo goed dat NEUTROGENA® in 1962 het merk van de groep wordt.

Terug naar boven